OweRud

Redaktørens hjørne

 

-   med skråblikk på kredittfaget  Her får du redaktørens seriøse og humørfylte (og noen ganger kanskje litt småfrustrerte) betraktninger rundt det som rører seg i kredittfaget, alltid servert ”strait from the (credit)heart”.

Mars 2010 : Credit News som markedskanal

Vi i Credit News kjenner fagfolket meget godt. Her er imidlertid litt oppdatert informasjon om oss; kanskje litt spesielt innsiktet mot salgs/markedsfolket. Credit News sitt ukentlige nyhetsbrev, mottas av circa 30.000 faginteressenter innen økonomi, kreditt, regnskap, finansiering, inkasso, cash mangement, mv. Vi satser på å øke dette tallet fremover. Mange av disse brukerne er premissleverandører og beslutningstakere i anskaffelsesprosessene i sine bedrifter og som sådan interessante å synliggjøre seg for. Det gjør at nyhetsbrevet i seg selv er en interessant arena for synliggjøring og markedsføring av produkter og tjenester, relevante for denne målgruppen. Hva angår fagportalen, www.creditnews.no, så er selvfølgelig ikke den en mindre interessant arena for synliggjøring og markedsføring. Hvem er mottakerne av nyhetsbrevet/brukerne av fagportalen ? Det er, først og fremst, de i bedriften som har arbeidsoppgaver relatert til Bank/Cash Management, Factoring, Fakturering, Finansiering, IKT, Inkasso, Jus, Kreditt, Kredittforsikring, Kompetanseheving, Leasing, Outsourcing, Regnskap, Reklamasjoner, Rekruttering, Risiko, Rådgivning, Salg, Utestående fordringer, Valuta, Økonomi, el. Mange av disse er altså beslutningstakere og/eller premissleverandører i anskaffelsesprosessene i sine respektive, små og store, bedrifter og bransjer. Vi- og våre nåværende annonsører mener at denne, på mange måter, skreddersydde målgruppen ("de riktige kundene"), er særdeles spennende å eksponere seg mot med relevante produkter og tjenester. Vi har ennå plass til flere. Hva slags type annonsering og synliggjøring er det snakk om ? Det er hele spekteret; alt fra faste, langvarige Partneravtaler til on/off-annonsering for produkter, arrangementer, ea. Vi jobber en del kontekstuelt, så annonsørene får mer for pengene, samtidig som leserens opplevelse blir mer relevant. Vi ser også på det som vår oppgave å skrive om fagtemaer, innen praktisk økonomi og pengestrøm, som ellers er lite påaktet på nettet. Alt det som våre brukere er involvert i. Vurder oss derfor gjerne som en interessant markedsføringskanal. Det koster så lite. 01.03.

owe.rud@creditnews.no

       
First Previous Next Last