Nyhetsbrev fra Credit News
Sergel - Faktura-, reskontroadm. og inkasso
 

Credit News: Nyheter og faginformasjon om praktisk økonomi og pengestrøm

 
Foto: prosjektleder Siri Jensen, leder for robotiseringsprogrammet i Kredinor og Ingjerd Thurmer som er markedssjef.
Foto: prosjektleder Siri Jensen, leder for robotiseringsprogrammet i Kredinor og Ingjerd Thurmer som er markedssjef.

Vi lanserer Nora - vår nye digitale hjelper på kredinor.no

For å være enda mer tilgjengelige for våre kunder lanserer vi Nora, vår egen chatrobot på kredinor.no i januar 2018

Kredinor.no har rundt en million besøkende i løpet et år, de fleste av dem har spørsmål rundt inkasso – og antallet er økende. Gjennom den digitale hjelperen Nora kan vi i Kredinor tilby hjelp til de besøkende hele døgnet – 365 dager i året.– Vi har som ambisjon å lede an i utviklingen innenfor robotisering, sier Siri Jensen som er ansvarlig for robotiseringsprogrammet i Kredinor. – Chat er en kanal som er i rask vekst, og for oss er det naturlig å bruke det nyeste innenfor kommunikasjonsteknologi for å tilpasse oss og være der hvor vi treffer sluttkunden. I tillegg til økt kundetilfredshet vil chatroboten bli viktig i arbeidet med å kartlegge behov for informasjon og kundeatferd knyttet til inkasso og betaling. Basert på innsikten det gir kan vi videreutvikle Nora slik at flere av kundene får den hjelpen de trenger – der og da. –Vi er veldig glade for å tilby en chatløsning på kredinor.no, sier Ingjerd Thurmer, markedssjef i Kredinor. – Gjennom Nora blir vi tettere på gjennom en ny kanal. For kundene av våre oppdragsgivere vil den være spesielt kjærkommen, fordi noen vegrer seg for å ringe oss. Nora er online hele døgnet og kombinasjonen av gode svar og guiding inn på Min side, er spesielt bra. Vi håper og tror at Nora vil gi positive kundeopplevelser for våre sluttkunder, sier Ingjerd Thurmer.

KUNSTIG INTELLIGENS SOM BLIR SMARTERE OVER TID - Denne chatroboten, eller chatbot løsningen er en teknologi som består av kunstig intelligens som utvikles i takt med bruken. Over tid vil Nora programmeres til å svare på et større spekter av spørsmål, og vi lærer hvordan vi kan bli enda bedre på å hjelpe våre kunder. – Jo flere som bruker Nora jo bedre blir hun til hjelpe dem som spør, sier Siri Jensen. – Vi sørger for å kombinere ny teknologi med de aktive brukerne. Chatløsningen videreutvikles derfor løpende slik at Nora svarer mer og mer presist ut fra spørsmålene til dem som bruker den, sier Siri Jensen.

MARKEDETS BESTE KUNDESERVICE - Frem til lansering vil Nora utvikles i samarbeid med vår kundeservice som håndterer 3-4000 samtaler på telefon med sluttkunder hver dag. De vet hva kundene lurer på og kan planlegge svar eller videre guiding slik at Nora vet hva hun skal gjøre når spørsmålene kommer. På en skala fra 1 til 6 har vår kundeservice en snitt kundetilfredshet (KTI) på 5. Etter lansering vil Nora bli en bidragsyter til å opprettholde dette gode nivået på kundetilfredshet blant de som er i kontakt med oss.

RASKERE BETALING - Gjennom tilgjengelighet og god dialog har Kredinor blant markedets høyeste løsningsgrad. Nora vil lære seg hvordan vi best kan hjelpe våre sluttkunder med å betale. Det å være tett på kundene er også ofte utslagsgivende for at betalingen kommer raskere, for eksempel gjennom vår egen betalingsløsning Betal nå på kredinor.no som ikke krever innlogging. Kredinor lanserte sine første automatiserte prosesser i desember 2016, og har nå flere roboter "i arbeid" med rutineoppgaver hvor det ikke er menneskelig kontakt. Chatroboten Nora er den første roboten som kan erstatte menneskelig kontakt.

– Nora vil kunne si hei til deg på kredinor.no fra januar 2018, avslutter Ingjerd Thurmer, markedssjef i Kredinor

19.12.17
Ja, sånn gjør vi det ikke hos Conecto!

Ja, sånn gjør vi det ikke hos Conecto!

Derfor navngir vi konkurs-gjengangerne

- når sjansen for å bli straffeforfulgt er liten, er åpenhet samfunnets viktigste våpen mot useriøse
Les mer

Fjern fradraget for gjeldsrenter

Økonomiprofessor Kjetil Storesletten vil fjerne skattefradraget for gjeldsrenter
Les mer

Ny hvitvaskingslov vedtatt

- i Stortinget 22. mai og sanksjonert av Kongen i statsråd 1. juni
Les mer

Det er ingen tvil om at det kan bli en konkurs-bølge i Norge

- eksplosiv økning i nettsalg
Les mer

Billig kreditt er eurosonens hodepine

- tankevekker fra sjeføkonom
Les mer
Nyhet! - Vipps på Sergel Link, gjør det lett å betale krav.

Politiet har ikke mulighet til å sende ut fotoboksbøter til biler med utenlandsk registrerings-nummer

- i fjor ble over 15.000 bøter stående ubetalt
Les mer

Dette betyr de nye personvern-reglene for deg

Forbrukerrådet
Les mer
Kredinor - Film - Betal Nå

Nordmenn stadig mer utsatt for utenlandske bedragere

- i følge Økokrim
Les mer

Enighet om å forby aggressiv markedsføring av forbrukslån

- alle partiene på Stortinget vil snarest forby aggressiv markedsføring av forbrukslån, men sier foreløpig nei til et rentetak på de ofte svært dyre smålånene
Les mer

Prosess for å fjerne en av inkassobransjens store tidstyver

Virke inkasso har innledet dialog med de store leverandørene av økonomi- og lønnssystemer for å finne en løsning på utfordringen knyttet til manglende merking av utleggstrekk
Les mer

Advarer mot å droppe reiseforsikring

– kan bli katastrofalt
Les mer

Utskriftsplikten - bør gå rett i papirkurven

- bør gå rett i papirkurven
Les mer

Storbank freder brevgiroen

- titusener av kunder vil ikke på nett, og Norges største bank freder nå brevgiroen
Les mer

Forward Flow kontrakter - er blant de enkleste risikostyrings kontraktene

Les mer

Etterlyser bedre beskyttelse ved kortmisbruk

- forslag til ny finansavtalelov
Les mer

Sverige: konkurser - färsk statistik från UC

Les mer

Hvorfor får jeg gjenpartsbrev når jeg ikke har inngått en avtale?

- du får gjenpartsbrev når en virksomhet har gjort en kredittvurdering av deg
Les mer
Foto: Eric Sandtrø og Sven Ingebretsen er enige om rask og digitalisert håndtering av utestående fordringer for Fjellsports norske og svenske kunder.
Foto: Eric Sandtrø og Sven Ingebretsen er enige om rask og digitalisert håndtering av utestående fordringer for Fjellsports norske og svenske kunder.

Fjellsport velger Sergel

Effektiv kundebehandling i fokus
Les mer

Fremtidens selskaps-rapportering

- arbeidet med fremtidens selskapsrapportering har tatt et nytt steg
Les mer

Mann masseproduserte falske bankkort

– dømt til fengsel
Les mer

Kassasystem-forskrifta

- høring om endringer
Les mer

Forliksrådet

- hva er Forliksrådet?
Les mer

Slik unngår du opprivende arvekonflikter

- derfør bør du skrive et godt testamente
Les mer
Foto: Håkon Olaussen, Fagansvarlig - strategi og forretningsutvikling for energi i Kredinor
Foto: Håkon Olaussen, Fagansvarlig - strategi og forretningsutvikling for energi i Kredinor

Ny stengeløsning for AMS – enklere å få gjenåpnet stengt strøm

På denne tiden av året får mange stengt strømmen sin på grunn av manglende betaling
Les mer
Foto: Arild Fjeldheim, leder av salg og marked i Alektum Norge
Foto: Arild Fjeldheim, leder av salg og marked i Alektum Norge

Alektum tar sats i inkasso-markedet

Arild Fjeldheim, en nestor i kreditt- og inkassofaget, har begynt som leder av salg og marked i Alektum Norge
Les mer
Foto: Ane Wiig Syvertsen er Direktør for Salg og Marked i Conecto
Foto: Ane Wiig Syvertsen er Direktør for Salg og Marked i Conecto

Rykter sprer seg fort i sosiale medier – velg et inkassobyrå som verner om din merkevare

Noen ganger ønsker du å bli omtalt i avisa eller på sosiale medier på grunn av noe bra bedriften har gjort
Les mer
Foto: Barbro Hagen, direktør for IT og forretningsutvikling i Kredinor
Foto: Barbro Hagen, direktør for IT og forretningsutvikling i Kredinor

Nye Min side fra Kredinor

– bedre oversikt og enklere å betale inkassogjelden
Les mer
Smarterebetaling.no er en blogg fra Conecto

Konkurstall pr. bransje mai 2018

- Sjekk din bransje nå !
Les mer
Foto: Nikolai Hansen, Forretningsanalytiker i Sergel Norge
Foto: Nikolai Hansen, Forretningsanalytiker i Sergel Norge

Gjeld gjort opp i desember - 2

Det er så langt ingen tegn til at nordmenn har brukt over evne i desember. Tvert i mot gjør mange opp gjeld, og flere enn tidligere ved å benytte digitale betalingsløsninger.
Les mer
Foto: prosjektleder Siri Jensen, leder for robotiseringsprogrammet i Kredinor og Ingjerd Thurmer som er markedssjef.
Foto: prosjektleder Siri Jensen, leder for robotiseringsprogrammet i Kredinor og Ingjerd Thurmer som er markedssjef.

Vi lanserer Nora - vår nye digitale hjelper på kredinor.no

For å være enda mer tilgjengelige for våre kunder lanserer vi Nora, vår egen chatrobot på kredinor.no i januar 2018
Les mer
Foto: Advokat Tone Thomassen
Foto: Advokat Tone Thomassen

Digitalt inkassovarsel

Papirløs inkasso - Advokat Tone Thomassen med foredrag på Sergels frokostseminar
Les mer

7 konsekvenser av nye skatteregler for naturalytelser

Regjeringen har nå flertall for nye skatteregler for naturalytelser
Les mer

Norges nye ID-kort

- vil koste over 700 millioner
Les mer

Danmark: konkurser

- færre konkurser og tabte job i maj
Les mer

Hålogaland lagmannsrett – Dom

- saken gjaldt erstatningskrav etter håndverkeroppdrag rettet mot daglig leder i selskap som var gått konkurs, jf. aksjeloven § 17-1 første ledd
Les mer

Digitale brev åpnes ikke

- ett av fire digitale brev som sendes til innbyggernes digitale postkasser åpnes ikke
Les mer
Foto: Iren Rutle viseadministrerende direktør i Conecto, med ansvar for forretningsutvikling og innovasjon av fremtidens inkassoløsninger
Foto: Iren Rutle viseadministrerende direktør i Conecto, med ansvar for forretningsutvikling og innovasjon av fremtidens inkassoløsninger

Betalings-modellen gjorde iPhone til en suksess

Steve Jobs, den avdøde Apple-gründeren, ble genierklært av flere grunner
Les mer

Oppdatering av det som rører seg i og rundt kredittfaget

- Mai 2018
Les mer

Hvordan finansierer husholdningene kjøp av fast eiendom?

Norges Bank
Les mer

5 nøkkeltall om cybersikkerhet for små bedrifter

- sikkerhetsfirmaet Barkly presenterer
Les mer
Foto: Katrine Bakke fra Fjellinjen vant Kredittprisen for 2017
Foto: Katrine Bakke fra Fjellinjen vant Kredittprisen for 2017

Norsk Kredittforums Kredittpris 2017

Katrine Bakke fra Fjellinjen vant Kredittprisen for 2017
Les mer

Selskaper som driver virksomhet med oppkjøpsinkasso

Skattedirektoratet har avgitt en uttalelse knyttet til skattemessig behandling av tap på fordring i selskap som driver med oppkjøpsinkasso
Les mer

Huskeliste for konkurs-begjæring

- utarbeidet av Konkursrådet
Les mer
Foto: Trond Myhre, Key Account Manager i Conecto
Foto: Trond Myhre, Key Account Manager i Conecto

Når skal du selge fordringene dine?

Tør du vente til de går til inkasso eller selger du med en gang de forfaller? En fordring er ferskvare og taper seg i verdi etterhvert som tiden går
Les mer
Foto: Kredinors adm. direktør, Tor Berntsen og konferansierer Svein Tore Bergestuen.
Foto: Kredinors adm. direktør, Tor Berntsen og konferansierer Svein Tore Bergestuen.

Kredinors Proffseminar feiret 30 års jubileum

Kredinor hadde satt sammen et variert program hvor deres egne dyktige advokater, fagpersoner fra bransjen, næringslivsprofiler- og personligheter med en historie å fortelle, var foredragsholdere
Les mer

Kredittvurdering - har jeg krav på forhåndsvarsel før jeg kreditt vurderes?

Les mer

Forsinkelses-renten

- kalkulator
Les mer

Grense-dragningen mellom leasing og salgspant

- masteroppgaven "Grensedragningen mellom leasing og salgspant" er skrevet av Marcus Gjeruldsen Spillum
Les mer
   
 
 
 

Credit News: Nyheter og faginformasjon om praktisk økonomi og pengestrøm

 
 
Redaktør Owe Rud - www.creditnews.no - Copyright © 2009 Credit News - Org.nr.: 988 295 515 MVA