Nyhetsbrev fra Credit News
Kredinor - Velkommen til fagseminar Parkering 18-19.april 2018
Kredinor - Fagseminar Bank Finans i Oslo
 

Credit News: Nyheter og faginformasjon om praktisk økonomi og pengestrøm

 
Foto: prosjektleder Siri Jensen, leder for robotiseringsprogrammet i Kredinor og Ingjerd Thurmer som er markedssjef.
Foto: prosjektleder Siri Jensen, leder for robotiseringsprogrammet i Kredinor og Ingjerd Thurmer som er markedssjef.

Vi lanserer Nora - vår nye digitale hjelper på kredinor.no

For å være enda mer tilgjengelige for våre kunder lanserer vi Nora, vår egen chatrobot på kredinor.no i januar 2018

Kredinor.no har rundt en million besøkende i løpet et år, de fleste av dem har spørsmål rundt inkasso – og antallet er økende. Gjennom den digitale hjelperen Nora kan vi i Kredinor tilby hjelp til de besøkende hele døgnet – 365 dager i året.– Vi har som ambisjon å lede an i utviklingen innenfor robotisering, sier Siri Jensen som er ansvarlig for robotiseringsprogrammet i Kredinor. – Chat er en kanal som er i rask vekst, og for oss er det naturlig å bruke det nyeste innenfor kommunikasjonsteknologi for å tilpasse oss og være der hvor vi treffer sluttkunden. I tillegg til økt kundetilfredshet vil chatroboten bli viktig i arbeidet med å kartlegge behov for informasjon og kundeatferd knyttet til inkasso og betaling. Basert på innsikten det gir kan vi videreutvikle Nora slik at flere av kundene får den hjelpen de trenger – der og da. –Vi er veldig glade for å tilby en chatløsning på kredinor.no, sier Ingjerd Thurmer, markedssjef i Kredinor. – Gjennom Nora blir vi tettere på gjennom en ny kanal. For kundene av våre oppdragsgivere vil den være spesielt kjærkommen, fordi noen vegrer seg for å ringe oss. Nora er online hele døgnet og kombinasjonen av gode svar og guiding inn på Min side, er spesielt bra. Vi håper og tror at Nora vil gi positive kundeopplevelser for våre sluttkunder, sier Ingjerd Thurmer.

KUNSTIG INTELLIGENS SOM BLIR SMARTERE OVER TID - Denne chatroboten, eller chatbot løsningen er en teknologi som består av kunstig intelligens som utvikles i takt med bruken. Over tid vil Nora programmeres til å svare på et større spekter av spørsmål, og vi lærer hvordan vi kan bli enda bedre på å hjelpe våre kunder. – Jo flere som bruker Nora jo bedre blir hun til hjelpe dem som spør, sier Siri Jensen. – Vi sørger for å kombinere ny teknologi med de aktive brukerne. Chatløsningen videreutvikles derfor løpende slik at Nora svarer mer og mer presist ut fra spørsmålene til dem som bruker den, sier Siri Jensen.

MARKEDETS BESTE KUNDESERVICE - Frem til lansering vil Nora utvikles i samarbeid med vår kundeservice som håndterer 3-4000 samtaler på telefon med sluttkunder hver dag. De vet hva kundene lurer på og kan planlegge svar eller videre guiding slik at Nora vet hva hun skal gjøre når spørsmålene kommer. På en skala fra 1 til 6 har vår kundeservice en snitt kundetilfredshet (KTI) på 5. Etter lansering vil Nora bli en bidragsyter til å opprettholde dette gode nivået på kundetilfredshet blant de som er i kontakt med oss.

RASKERE BETALING - Gjennom tilgjengelighet og god dialog har Kredinor blant markedets høyeste løsningsgrad. Nora vil lære seg hvordan vi best kan hjelpe våre sluttkunder med å betale. Det å være tett på kundene er også ofte utslagsgivende for at betalingen kommer raskere, for eksempel gjennom vår egen betalingsløsning Betal nå på kredinor.no som ikke krever innlogging. Kredinor lanserte sine første automatiserte prosesser i desember 2016, og har nå flere roboter "i arbeid" med rutineoppgaver hvor det ikke er menneskelig kontakt. Chatroboten Nora er den første roboten som kan erstatte menneskelig kontakt.

– Nora vil kunne si hei til deg på kredinor.no fra januar 2018, avslutter Ingjerd Thurmer, markedssjef i Kredinor

19.12.17
Ja, sånn gjør vi det ikke hos Conecto!

Ja, sånn gjør vi det ikke hos Conecto!

Foto: Kredinors adm. direktør, Tor Berntsen
Foto: Kredinors adm. direktør, Tor Berntsen

Kredinor: Forbrukslån ikke bare til besvær, men også til nytte og glede

Media overgår hverandre nå nærmest daglig i å rakke ned på banker som tilbyr kreditt og forbrukslån. Det påstås at kredittvurderingene som foretas er mangelfulle, og at personer som aldri vil være i stand til å gjøre opp sin gjeld får lån.
Les mer

Gjeldsportal kan bety slutten på luksusfellen

- gjeldsportal med oversikt over folks gjeld fra kredittkort og forbrukslån vil bli bra for både folk og banker
Les mer

Mener regulatoriske krav stopper revisjons-revolusjon

- sammen med AI-selskapet H2O har PwC utviklet teknologien GL.ai som kan replikere beslutningsprosesser og predikere selskapers resultater
Les mer
Foto: Katrine Bakke fra Fjellinjen vant Kredittprisen for 2017
Foto: Katrine Bakke fra Fjellinjen vant Kredittprisen for 2017

Norsk Kredittforums Kredittpris 2017

Katrine Bakke fra Fjellinjen vant Kredittprisen for 2017
Les mer

Ikke la deg lure av svindel gjemt bak kjente selskaper

Forbrukertilsynet mottar mange klager på svindlere som sender ut SMSer og eposter og utgir seg for å være andre enn de er
Les mer
Nyhet! - Vipps på Sergel Link, gjør det lett å betale krav.

Norsk Kredittforum - frokostmøtet og General-forsamling

Usikret kreditt et samfunnsproblem? v/ Christian Poppe og Kredittpris-foredrag v/ Katrine Bakke
Les mer

Danmark: konkurser

- færre konkurser i marts
Les mer
Kredinor - Film - Betal Nå

Dette kan du selge uten at gevinsten blir skattlagt

Kunst, vin og antikviteter er blant gjenstandene som kan selges uten at gevinsten blir skattlagt
Les mer

Konkurstall pr. bransje mars 2018

- Sjekk din bransje nå !
Les mer

Dette skal til for å slippe årsberetning

- fra regnskapsåret 2017 trenger ikke små foretak lenger å levere årsberetning
Les mer

Sjefsøkonom tror mange boligbyggere kan gå konkurs

Sjeføkonom Jan Ludvig Andreassen: - Renteheving kan gi «krakktendenser»
Les mer

Kassasystem-forskrifta

- høring om endringer
Les mer

Byggmesterfirma konkurs

Det er åpnet konkurs i boet til Bolig Bygg Entreprenør AS, tidligere Scanas Bygg AS
Les mer
Foto: Fra venstre Tor Berntsen, administrerende direktør Kredinor, Per Waldaeus, økonomisjef Handelsbanken Finans og Maria Lidström Andersson, administrerende direktør Handelsbanken Finans.
Foto: Fra venstre Tor Berntsen, administrerende direktør Kredinor, Per Waldaeus, økonomisjef Handelsbanken Finans og Maria Lidström Andersson, administrerende direktør Handelsbanken Finans.

Kredinor vokser i Norden

– kjøper det svenske inkassoselskapet Kredit–Inkasso AB
Les mer

Bitcoinkursen stuper

- Finn.no flommer over av miningutstyr
Les mer

Åtte av ti bruker kort som betalingsform, uansett beløp

Kortbetaling øker fortsatt
Les mer

Hvorfor får jeg gjenpartsbrev når jeg ikke har inngått en avtale?

- du får gjenpartsbrev når en virksomhet har gjort en kredittvurdering av deg
Les mer
Foto: Eric Sandtrø og Sven Ingebretsen er enige om rask og digitalisert håndtering av utestående fordringer for Fjellsports norske og svenske kunder.
Foto: Eric Sandtrø og Sven Ingebretsen er enige om rask og digitalisert håndtering av utestående fordringer for Fjellsports norske og svenske kunder.

Fjellsport velger Sergel

Effektiv kundebehandling i fokus
Les mer

Underskudd på 55 milliarder i 2017

Statsregnskapet viser at underskuddet ble redusert med 29 milliarder kroner i 2017 sammenliknet med 2016
Les mer

Hva betyr egentlig foreldelse?

- og hva er foreldelsesfrist?
Les mer

Du deler nok privat informasjon med flere enn du tror

Sjekk hvilke apper som har tilgang til Facebook-kontoen din
Les mer

Dette må du passe på for å unngå ID-tyveri

Årlig får 150 000 nordmenn sin identitet misbrukt. Slik unngår du å bli en av dem
Les mer

Slik unngår du opprivende arvekonflikter

- derfør bør du skrive et godt testamente
Les mer
Foto: Ane Wiig Syvertsen er Direktør for Salg og Marked i Conecto
Foto: Ane Wiig Syvertsen er Direktør for Salg og Marked i Conecto

Rykter sprer seg fort i sosiale medier – velg et inkassobyrå som verner om din merkevare

Noen ganger ønsker du å bli omtalt i avisa eller på sosiale medier på grunn av noe bra bedriften har gjort
Les mer
Foto: Nikolai Hansen, Forretningsanalytiker i Sergel Norge
Foto: Nikolai Hansen, Forretningsanalytiker i Sergel Norge

Gjeld gjort opp i desember - 2

Det er så langt ingen tegn til at nordmenn har brukt over evne i desember. Tvert i mot gjør mange opp gjeld, og flere enn tidligere ved å benytte digitale betalingsløsninger.
Les mer
Foto: adm. direktør, Per Olov Sjøgren i Conecto
Foto: adm. direktør, Per Olov Sjøgren i Conecto

Valg av betalingsmodell er en viktig strategi-beslutning

Du er neppe alene i markedet om å selge den varen eller tjenesten du gjør. I tillegg til å konkurrere på pris må du være klar for å konkurrere på betalingsmodell
Les mer
Foto: Barbro Hagen, direktør for IT og forretningsutvikling i Kredinor
Foto: Barbro Hagen, direktør for IT og forretningsutvikling i Kredinor

Kredinor tilbyr nå betaling med Vipps til inkassokundene

– Vipps’ ambisjon er å gjøre betaling befriende enkelt og på forbrukernes premisser
Les mer
Smarterebetaling.no er en blogg fra Conecto

Bilsatsene i 2018

- få oversikt og lavere bilkostnader
Les mer
Foto: Anders Gran, salgs- og markedsdirektør i Eika Kredittbank
Foto: Anders Gran, salgs- og markedsdirektør i Eika Kredittbank

Gjeld gjort opp i desember - 1

Det er så langt ingen tegn til at nordmenn har brukt over evne i desember. Tvert i mot gjør mange opp gjeld, og flere enn tidligere ved å benytte digitale betalingsløsninger.
Les mer
Foto: prosjektleder Siri Jensen, leder for robotiseringsprogrammet i Kredinor og Ingjerd Thurmer som er markedssjef.
Foto: prosjektleder Siri Jensen, leder for robotiseringsprogrammet i Kredinor og Ingjerd Thurmer som er markedssjef.

Vi lanserer Nora - vår nye digitale hjelper på kredinor.no

For å være enda mer tilgjengelige for våre kunder lanserer vi Nora, vår egen chatrobot på kredinor.no i januar 2018
Les mer
Foto: Advokat Tone Thomassen
Foto: Advokat Tone Thomassen

Digitalt inkassovarsel

Papirløs inkasso - Advokat Tone Thomassen med foredrag på Sergels frokostseminar
Les mer

Medisinsk utstyrs-leverandør konkurs

- det er åpnet konkurs i boet til firmaet OpticMed AS etter begjæring fra skatteoppkreveren i Vestre Toten
Les mer

Ekspert tror boliglånsrenten kan øke kraftig

- tror Nibor-økning tvinger bankene til å heve boliglånsrenten kraftig
Les mer

Arbeidsgruppe skal utrede sentralt kredittregister

Finansdepartementet har satt ned en arbeidsgruppe som skal vurdere om det bør etableres et sentralt kredittregister i Norge
Les mer

Nesten 40.000 nordmenn kan ha delt data med omstridt analyseselskap

- 37.550 norske Facebook-brukere kan ha delt data med analyseselskapet Cambridge Analytica i strid med selskapets regler
Les mer

Sterkere innenlandsk gjeldsvekst

- tolvmånedersveksten i publikums innenlandske lånegjeld (K2) var 6,3 prosent fram til utgangen av februar 2018
Les mer

Nordmenns rett til fem års reklamasjon vil trolig bestå

EU ser ut til å frede fem års reklamasjon etter ny avgjørelse
Les mer

Kredittsjekk av privatpersoner må bygge på fakta - ikke statistikk

- faktiske forhold må være viktigst når folk blir kredittvurdert, ikke statistikk som tegner et bilde av en persons antatte evne til å betale for seg
Les mer

Sverige: konkursstatistik

UC: starkt första kvartal för detaljhandeln
Les mer

Datatilsynet har svart på en høring om ny kreditt-opplysningslov

Ny kredittopplysningslov – kan gjøre ID-tyveri lettere og føre til diskriminering
Les mer

Klar med Vipps Hurtigkasse

- den første installasjonen av Vipps Hurtigkasse er nå klar etter at Elkjøp er ferdig med sitt pilotprosjekt på løsningen
Les mer

Økonomi-opplæring via Skolemeny-nettverket

- unge mennesker må ikke havne i luksusfellen når de flytter hjemmefra og skal styre sin egen økonomi
Les mer

Huskeliste for konkurs-begjæring

- utarbeidet av Konkursrådet
Les mer
Foto: Trond Myhre, Key Account Manager i Conecto
Foto: Trond Myhre, Key Account Manager i Conecto

Når skal du selge fordringene dine?

Tør du vente til de går til inkasso eller selger du med en gang de forfaller? En fordring er ferskvare og taper seg i verdi etterhvert som tiden går
Les mer
Foto: Kredinors adm. direktør, Tor Berntsen og konferansierer Svein Tore Bergestuen.
Foto: Kredinors adm. direktør, Tor Berntsen og konferansierer Svein Tore Bergestuen.

Kredinors Proffseminar feiret 30 års jubileum

Kredinor hadde satt sammen et variert program hvor deres egne dyktige advokater, fagpersoner fra bransjen, næringslivsprofiler- og personligheter med en historie å fortelle, var foredragsholdere
Les mer

Kredittvurdering - har jeg krav på forhåndsvarsel før jeg kreditt vurderes?

Les mer

Forsinkelses-renten

- kalkulator
Les mer

Grense-dragningen mellom leasing og salgspant

- masteroppgaven "Grensedragningen mellom leasing og salgspant" er skrevet av Marcus Gjeruldsen Spillum
Les mer
   
 
 
 

Credit News: Nyheter og faginformasjon om praktisk økonomi og pengestrøm

 
 
Redaktør Owe Rud - www.creditnews.no - Copyright © 2009 Credit News - Org.nr.: 988 295 515 MVA