Brukernavn:
Passord:
Credit News - Temasider
Startsiden Credit News
Betalingsløsninger
Cash Management
Factoring & Leasing
Fagbøker & Publikasjoner
Fakturering
IKT
Inkasso
Jobbmarked
Jus
Konkurser
Kreditt
Kurs & Konferanser
Nyheter Internasjonale
Nyheter Nasjonale
Privatøkonomi
Regnskap & Revisjon
Reklamasjoner
Økonomisk kriminalitet
Økonomisystemer
Om Credit News
Ønsker Nyhetsbrev
Kontakt oss
Bank/Finans
Autolease
Bank Norwegian
DNB Finans
Finfo
Handelsbanken
Santander
Storebrand Bank
Inkasso og fordringsadministrasjon
Aptic
Fenca
Inkassoklagenemda
Maik
NAV Innkreving
Ropo Capital
Sergel
Settl
Statens Innkrevingssentral
Virke Inkasso
Kreditt
Axeptia
Billigeforbrukslån.no
Creditsafe
Dun & Bradstreet
Eiendomskreditt
Fecma
Forbrukslån
Forbrukslån på dagen
Kjøpe Bitcoin
Kredittkort
Låne-penger.com
Lånepenger24.no
Norgeskreditt
Norsk Gjeldsinformasjon
Proff Forvalt
Regnskapstall.no
Søk Forbrukslån
UC
Kurs/Utdannelse
BDO
Deloitte
Dun & Bradstreet
EY
KPMG
PWC
Credit News
Nyheter og faginformasjon om praktisk økonomi og pengestrøm
Dato: 25.04.2024
Foto: Grunnleggeren av AfterPay, Stefan van den Berg
Afterpay: Europeisk betalingstjeneste øker salget og reduserer risiko
Forbrukerne kan betale slik de selv ønsker
AfterPay startet i Nederland i 2010, og står nå for 8 % av alle elektroniske betalinger der, mot PayPals 6 %. Grunnleggeren av AfterPay, Stefan van den Berg, sier at målet aldri var å bli den største betalingstjenesten, men mer det å kunne tilby større valgfrihet ved å legge verdi i de betalingsmetodene forbrukerne liker best. Van den Berg, som taler på e-handelskonferansen FDIH i København 13. oktober, sier at konseptet ble skapt med utgangspunkt i forbrukernes egne preferanser når de shoppet og betalte på nett. ”Noen foretrekker å betale etter varen er levert. Forskningen vår viste at dette var basert på trygghet, spesielt innen mote, men var også knyttet til sikkerhet. For andre var det å ha finansiell fleksibilitet grunnen, fordi de hadde 14 dager på seg til å betale.”
Før AfterPay, brukte nederlenderne betaling etter levering for kjøp som var gjort offline: regninger, avisabonnement og hos noen få postordre-selskaper. Ellers var, og er, det dominerende betalingssystemet den nederlandske iDEAL-ordningen mellom bankene som brukte direkte bankoverføringer; kredittkort hadde liten markedsandel og PayPal hadde enda ikke tatt helt av. Van Den Berg, med sin bakgrunn fra bank, grep muligheten. ”Åpen faktura var et eksisterende konsept i Nederland, men var hverken et digitalt konsept eller en merkevare. Vi så at det dreide seg om tillit, om å kunne velge når man skal betale. Vi bygget derfor tjenesten på disse kvalitetene. ” Mangelen på en plattform var en fordel: ”Helt fra starten brukte vi de beste digitale komponentene i områder som risikostyring, databehandling, score, debtor management og databaseledelse, for å komme frem til en veldig god plattform.” De første forhandlerne så snart at opptil en tredjedel av deres nettkunder valgte å bruke tjenesten, og jublet i kor. AfterPay ble snart det store samtaleemnet.
Folk har behov å kunne se varen, holde den, betale for den. ”Det var kombinasjonen av timing, flaks, teamsammensetning, historie og produkt som klaffet i 2011-2012. AfterPay appellerer til et menneskelig behov for å se, holde og deretter betale for varene. Vi tilbyr et moderne alternativ til kredittkort. Og så snart de første forhandlerne startet å bruke AfterPay, innså flere selgere at de også trengte denne tjenesten. Dermed begynte ballen å rulle.” Van den Berg så AfterPay som et supplement til iDEAL. ”iDEAL er perfekt hvis du ønsker å betale umiddelbart. Alle i Nederland kjenner til tjenesten, og alle banker støtter den. Så vi bruker iDEAL som et betalingsalternativ i AfterPay, og på den måten tillegger vi noe i deres produkt også.” AfterPay gir økt fleksibilitet til lokale betalingsmetoder. Dette er en av AfterPays største styrker: det inneholder alle foretrukne lokale betalingsmetoder i én enkel plattform, som kun krever én enkel integrasjon. Kredittkort, debetkort, direkte bankoverføringer og spesifikke lokale måter, slik som iDEAL eller Danmarks Dankort, nyter godt av AfterPays fleksibilitet, sikkerhet og funksjonalitet. Tilpasset alle land er AfterPay ideell for grenseoverskridende utvidelse – en del av van den Bergs visjon for en europeisk betal-etter-levering-merkevare. ”I et nytt marked bruker vi de eksisterende modellene og fordelene, men vi kan ikke bare kopiere hele løsningen. Vi studerer lokale løsninger, adferd og betalingskulturer. I Danmark, for eksempel, er Dankort den mest foretrukne betalingsmetoden, med samme markedsandel som iDEAL i Nederland. Vi ser på hvorfor, og hva vi kan lære av dem. Hvordan kan vi bringe merverdi av AfterPay inn til Dankort?”
Forhandlere kan ekspandere i nye markeder: Forhandlere som ønsker å ekspandere internasjonalt, vil ha en betalingsløsning som snakker til kundene på deres eget språk, og på deres egne premisser. "Grenseoverskridende netthandel er eksplosiv, så danske forhandlere ønsker ikke bare å se på danske forbrukere. De ønsker å se på fremtidige tyske, nederlandske eller svenske forbrukere. Det er derfor AfterPay lar danskene betale på den måten de selv ønsker, svenskene slik de ønsker, og så videre." Som en del av Arvato Financial Solutions fra 2014, tilbyr AfterPay en komplett finansiell servicekjede fra første kjøp, gjennom gjeld- og risikostyring, til innsamling. Med en en-dags betalingsgaranti for nordiske kunder, reduseres risikoen drastisk og akselererer kontantstrømmen. Dette er en stor fordel med tanke på at gjennomsnittlig betalingstid for åpne fakturaer fra andre leverandører er 36 dager. "En annen fordel er måten AfterPay deler data om forbrukerne med forhandleren. Noen betalingsleverandører holder slik data for seg selv, mens vi bruker vår Arvato Online portal for å tilby data-drevet business intelligence som gir forhandlere solid innsikt i deres virksomhet, og hjelper dem til å forstå sine kunder bedre og selge mer.” AfterPay er mye mer enn en åpen fakturatjeneste, sier van den Berg lidenskapelig. "Det er konseptet med betaling etter levering, åpen faktura, kontoplan, avdrag – alle typer løsninger basert på betaling etter levering. For en forhandler bidrar sømløse betalinger til å skape en kritisk kundemasse. Bortsett fra alle de andre fordelene, trekker AfterPay inn mer inntekter og høyere konverteringer fordi den bidrar med en gruppe forbrukere som ønsker å betale med dette systemet. "Jeg er overbevist om at forbrukere over hele Norden vil begynne å bruke konseptet betaling-etter-levering når de ser fordelene. "Da vi lanserte i Belgia for to år siden, kjente ikke folk til betaling-etter-levering. «Hva pokker er det? Trenger jeg ikke å betale på forhånd? "Etter at vi forklarte konseptet, begynte vi å se noen hundre transaksjoner per dag. Nå er det tusenvis per dag, og av forbrukerne som tar i bruk AfterPay, bruker rundt 20 % den som sitt foretrukne betalingsalternativ. Det er så praktisk, og så enkelt. "
Dette er AfterPay • Høyere konverteringsrater og salg • Bedre kontantstrøm, lavere kostnader, minimal risiko • Verdifull business intelligence og kundeinnsikt • Rask vekst i nye markeder Den raskest voksende betalingsmetoden i nederlandsk og belgisk historie. Mer enn 6000 nettforhandlere på fem år. Over 2,7 millioner aktive brukere, og vokser stadig. Nå tilgjengelig i Norden.
Les mer på - www.finance.arvato.com
11.10.16
Oslo Børs-noterte Univid begjært konkurs
Varsler masseoppsigelser
Dun & Bradstreet: Forventer et konkursras på nyåret
Gikk konkurs - igjen
151 konkurser i uke 51-52, inkl. Oslo Bilspa AS, Umi Sushi AS og Spot Nattklubb AS
Firma med over 60 ansatte konkurs: – Det er ekstreme tider
Frykter eksplosjon av strømregninger som går til inkasso
Firma gikk konkurs med en gjeld på 13,3 millioner kroner
96 konkurser i uke 50, inkl. PRA Bygg AS, Tasty Thaimat AS og Den Runde Pizza AS
Oslo Børs-noterte Univid begjært konkurs
Skulle på børs med musikkprosjekt – endte i dundrende konkurs etter tap på over 80 mill.
Økt bekymring for nordmenns privatøkonomi
89 konkurser i uke 49, inkl. Totalrenovering AS, Balkongsenteret AS og Gullsmed AS
Utelivsgigant konkurs
Byggefirma slått konkurs av Skatteetaten
Nå avvikles siste del av 350-kronersgrensen
Fiskeri-selskap gikk konkurs
Rørleggerfirma gikk konkurs
Sverige: konkurser
Bilverkstedsgigant konkurs etter 60 år
Byggefirma gikk konkurs
Forbrukerrådet advarer mot å heve klagegrensen til 5000 kroner
Stenger dørene: 40 ansatte berørt
Profilert reklamebyrå konkurs
Båtbutikk gikk konkurs
Kontormøbel-firma gikk konkurs
Steinleggingsfirma gikk konkurs
Transportfirma ble tvangsoppløst
Så mye tjener staten på dårlige betalere: − Absurd
Dun & Bradstreet: Én tredel av konkurser i bygg- og anleggsbransjen
Svensk nettbutikk har begjært seg konkurs
Stort firma i oljebransjen gikk konkurs
Boligutbygger konkurs
Transportfirma ble slått konkurs
Frykt for konkursbølge for boligbyggere
Foto: adm.dir. Klaus-Anders Nysteen i Kredinor
Kredinor–sjef Klaus-Anders Nysteen får sparken
117 kan miste jobben etter entreprenørkonkurs
Cateringfirma gikk konkurs
Antall konkurser i Norge øker
83 konkurser i uke 48, inkl. Polar Cruising AS, Togreiser Nord AS og Lisa Frisør AS
Forbrukertilsynet ser på høye fakturagebyr fra teleselskap
Danmark: konkurser
Husholdningenes økonomiske fremtidstro svekkes
Staten er gjeldsinnkrever og kan hjelpe de som skylder penger
Datafirma gikk konkurs
Distribusjonsfirma gikk konkurs
Sparebankalliansene samler kreftene i felles kredittselskap
Historisk søksmål mot Google for retten i USA
Murerfirma gikk konkurs
Her er avgiftsøkningene for hver enkelt bilmodell
Hvilket problem skal inkassoloven løse?
81 ansatte mister jobben etter at bemanningsselskap går konkurs
Enorme forskjeller på billån
Samlet forbruksgjeld har økt det siste året
Dette er fullstendig krise for leasing
Foto: Marie Louise Sunde, Daglig leder i Equality Check og Ken Andersen Head of Sales & Marketing i Sergel
Sergel: Mangfold og likestilt arbeid
Nedbemanner rundt 50 årsverk
Hjørnesteinsbedrift stenger dørene
Har gått fra seks til én butikk
Bilbransjen vil ha omstridt leasing-gebyr
81 konkurser i uke 47, inkl. Bass Mat & Bar AS, ZNM Bygg AS og Kvitfjell Alpingrend AS
Wework er konkurs
Arkitektkontoret bak Ruten er konkurs for andre gang
Byggmakker er nødt til å ta krise-grep
Norges største vinbar er konkurs
Fra neste år må skattemeldingen leveres digitalt via årsoppgjørsprogram
Nå er det nye triste nyheter fra SAS
Transportselskap konkurs: 27 ansatte mister jobben
Slutt for ferjeselskap etter store pengeproblemer
Personvernerklæring for Credit News NUF
Redaktør Owe Rud - www.creditnews.no - Copyright © 2024 Credit News
Org.nr.: 988 295 515 MVA